بیش از ۷ هزار نفر افراد دارای اختلال بینایی تحت پوشش اداره کل بهزیستی مازندران قرار دارند

مراسم بزرگداشت روز جهانی نابینایان با حضور دکتر فریبا بریمانی مدیرکل بهزیستی مازندران، امام جمعه شهرستان بابلسر ، مسوولان استانی و شهرستانی و جمعی از نابینایان در بابلسر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان مازندران ؛ دکتر فریبا بریمانی ، مدیرکل بهزیستی مازندران با بیان اینکه 23 مهر ماه مصادف با 15 اکتبر به نام روز ایمنی عصای سفید نامگذاری شده است ، گفت: شعار امسال روز ایمنی عصای سفید " اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان ، نوید بخش مشارکت اجتماعی نابینایان " می باشد.

وی به مطالبات افراد دارای معلولیت اشاره کرد وافزود: حق دسترسی کامل به امکانات آموزشی، بهداشت و سلامت، تردد ایمن در فضای شهری و مشارکت فعالانه در عرصه های سیاسی و اجتماعی از مهمترین مطالبات افراد نابینا و کم بینا می باشد که در قانون حمایت از حقوق معلولان صراحتاً مورد تاکید قرار گرفته و دولت مکلف است با استفاده از کمیته هماهنگی و نظارت بر اجرای قوانین، تمامی دستگاه های کشور را به اجرای این قوانین مکلف سازند.

دکتربریمانی ادامه داد: سازمان بهزیستی کشور به عنوان متولی پیگیری حقوق افراد دارای آسیب بینایی همواره تمام تلاش خود را جهت رایزنی با دستگاه های اجرایی و نهاد های نظارتی جهت طرح مسایل نابینایان و پیگیری  خواسته های آنان بعمل می آورد ، اما بدون شک عزم ملی برای ساختن زندگی بهتر برای این افراد مستلزم همکاری تمامی بخش های جامعه و اجرای کامل قانون حمایت از حقوق معلولان است.

مدیرکل بهزیستی مازندران بابیان اینکه در استان مازندران بیش از ۷ هزار نفر افراد دارای اختلال بینایی تحت پوشش بهزیستی قرار دارند ، گفت: سازمان بهزیستی خدمات مختلفی را به جامعه هدف ارائه می کنند و در حال حاضر به بیش از ۴ هزار نفر از جامعه کم توان و نابینا خدمات مستمری دریافت می کنند.

وی پیشگیری از معلولیت ها را مهمترین خدمت در حوزه اختلال بینایی دانست و افزود: در سال گذشته بیش از 91 هزار کودک ۳-۶سال تحت پوشش غربالگری بینایی قرار گرفتند که از این تعداد ۱8۰۰ کودک دچار اختلال بینایی شناسایی و به سطوح بالاتر برای مداخلات درمانی معرفی شدند و خدمات مناسب و بهنگام را دریافت کردند.

دکتر بریمانی به ارائه خدمات توانبخشی اشاره کرد و افزود: در سال گذشته بیش از 1500 نفر از افراد دچار آسیب بینایی وسایل کمک توانبخشی مانند عصا ، عینک ، ساعت گویا و ... دریافت کردند.

کد خبر 66809

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد